Доц. Еюбова: Емоциите помагат за ученето, емоционалната грамотност – за добрите отношения

Детският психолог реализира образователна програма в 5 области на България с участието на повече от 1000 деца

В повечето образователни програми се набляга на усвояването на набор от знанияЕмоциите са изключени в съдържанието. Това е странно, дори е недостатък, защото не можем да правим подобно разграничение, ако искаме да учим лесно и качествено. Всеки учител знае колко е важна емоционалната ангажираност на децата.

Това мнение изрази пред Радио София детският психолог доц. Севджихан  Еюбова, преподавател в Шуменския университет, автор на книги за развитието на емоционалната интелигентност при децата

Тя участва в проект за разработване за мобилно приложение за емоционална грамотност в предучилищна възраст. Той предвижда участие на деца и родители в проучване за това, дали използвайки технологиите, можем да подобрим разбирането за емоциите.
Образователната програма (казва се „Играй с Фори“) се реализира в 18 детски градини в 5 области на България, с участието на над 1000 деца. Идеята е да се включат и възрастни – родители и учители.

„Колкото и специалистите да препоръчват ограничаване на престоя пред екраните, технологиите не могат да отсъстват от живота на децата. Целта е да им предложим подобрено съдържание с обогатяване речника по отношение на емоциите чрез игра и тестове“, каза още доц. Еюбова.
Първите резултати са много добри, особено когато участва и възрастен (родител).

Емоциите са специфична характеристика на всеки човек. Изграждането на емоционалната грамотност започва още след раждането. Дори и да нямат езиков речник, бебетата усещат всичко около себе си. Грамотността включва не само умението да изразиш с думи емоциите си, но и да разпознаеш чувствата на другите хора, дори да умееш да подобряваш живота и взаимоотношенията си чрез управлението на емоциите, обясни психологът.

Повече за програмата „Играй с Фори“ и списък с препоръчителни книги може да видите тук.