Има нужда от шоково осъзнаване на ситуацията в образованието

В образователния отбор на нацията близо половината играчи започват мача на куц крак
„Ако направим аналогия с националния отбор, в образователния отбор на нацията около половината от играчите започват на куц крак. Като вземете предвид, че на PISA данните са от изследване, което се провежда в училищата и като вземете предвид, че 12-13% от нашите младежи са преждевременно отпаднали от училище, веднага може да добавите поне един състезател с червен картон, още преди да е започнал мачът. И ако във футбола това е шокиращо, в образованието голяма част от зрителите на стадиона имат нужда от разяснение какво се случва на терена. Имаме нужда от този шок каква е ситуацията ни в образованието.“
Този коментар направи в интервю за БНР Илко Йорданов, експерт в Институт „Отворено общество“.

Народните представители трябва да са част от произвеждането на този шок и на мерки за подобряване на ситуацията в образованието, смята той.

Има обективни причини образованието да не бъде очертано като приоритетна област във встъпителните речи на политическите лидери в началото на дейността на новия парламент, отбеляза Йорданов. По думите му обаче в областта на образованието се очертава висока степен на експертен консенсус и тук можем да разчитаме на принципа „съединението прави силата“.

В България има дигитална пропаст за децата от уязвимите групи, подчерта още Илко Йорданов в предаването „Хоризонт до обед“.

Той цитира данни от изследване на МОН за слабостите на дистанционната форма на обучение и посочи, че според изследването 70% от учениците категорично бързат да се върнат в присъствена форма на обучение.

Дори 6 месеца след извънредното положение около една четвърт от децата в ромските квартали не са имали достъп до образование, е показало друго изследване – на „Отворено общество“.

Източник: БНР