Ще минат ли училищата на дистанционно обучение

Към момента има 4 на 1000 карантинирани паралелки.

Родителите могат да са спокойни, категорично не предвиждаме цялостно преминаване към дистанционна форма на обучение. Това съобщи във Варна министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той посочи, че не се предвижда цялостно преминаване на системата към електронна среда.

„Това, което обсъдихме и избрахме през лятото, нещо, което във всички страни се случва, е превключване за отделни паралелки. Надявам се да няма за цели училища, цели общини и цели области. К ъм момента имаме 4 на 1000 карантинирани паралелки, т.е. 4 учат в електронна среда, 996 учат в училището. Ако се запазят тези среднодневни стойности, очакваме с натрупване този процент да се покачи максимум до 1%. Да се надяваме, че няма да имаме значително завишаване на общия брой на заразените“, обясни той.

„Министерство на здравеопазването каза, че ще има прагови стойности, при които ще се дават предписания за преминаване в електронна среда, но те ще бъдат значително по-високи от сегашните. Такива прагови стойности имаме при сезонните грипни вируси. Всяка година системата излизаше една, две, три седмици в грипна ваканция. Сега няма да има грипна ваканция, ще има преминаване на обучение в електронна среда“, каза още Красимир Вълчев.

Той посочи, че при грипните вируси със заразяването на учениците, обратно на коронавируса, там много по-голям процент са заразените ученици . Временното затваряне на училища е силно ефективна превантивна мярка за заболяването на по-голям брой ученици.

„Когато говорим за прагови стойности, те ще бъдат прилагани на ниво община, на ниво област, но не и за цялата образователна система. Целта ни е максимум присъствено обучение. За да имаме, обаче, максимум присъствено обучение, трябва да се спазва този набор от мерки, които сме препоръчали на училищата, за да можем да се защитим взаимно едни други“, подчерта министър Красимир Вълчев.

По отношение на това дали всяко болно дете трябва задължително да бъде тествано за коронавирус, за да я е ясно как трябва да се реагира министърът подчерта, че при симптоми се прави тест.

„Иначе не се предвижда, освен ако не предпише дежурният епидемиолог задължително тестване на ученици и учители. Дискусионен е въпросът дали трябва да се намали срокът на карантина за деца, които нямат изразена симптоматика, но са били контактни и са поставени под 14 дневна карантина. Тук трябва лекар епидемиолог да се произнесе.

От гледна точка на образованието е по-добре да е по-кратък срокът. 14-дневният срок гарантира, че ако има вирус в организма на човек, той ще се изчисти. Наблюденията показват, че вирусът остава в организма до 10-12 дни. 14-дневният срок гарантира, че детето или учителя ще се върнат здрави на училище“, допълни министър Вълчев.

Относно отпадането на ученици от системата през тази година министърът заяви: „Най-голямо отпадане имаме сред 7 клас ежегодно. Всяка една година в прехода от 6 за 7 клас имаме около 500 деца, които не продължават обучението си, а в 7 клас броят е 1500 – 2000. Затова тази година се постарахме да проследим всяко едно дете, което се записва в гимназия.

Гласуваме допълнителна помощ както за първи клас, така и за 8 клас, като стимула е, за да включим тези деца в 8 клас, защото някои казват, че не го правят по социални причини. Основната причина ние я знам-липсата на ангажираност с образованието. Усилията са ежегодни. Лесно ги връщаме и ги записваме, трудно ги задържаме“, допълни Красимир Вълчев.

Източник: PARITENI