Справят ли се учителите в онлайн среда
Медиа:

Учителите са пренесли преподаването в класната стая на принципа copy – paste в дигитална среда, то не се е обновило с онлайн ресурси, обясни пред БНР Антоанета Василева, която отговаря за програмата „Дигитална медийна грамотност“ на Асоциация „Родители“. Василева е член на УС на Коалицията за медийна грамотност, специализирала е международно право и права на човека в Швеция и Канада.

Още по темата
Родители искат гимназистите да се върнат в училищата
МОН предлага локално преминаване към цялостно онлайн обучение
Задачата била да се установи дали децата са получавали задачи за екипна работа, за намиране и сравняване на източници и създаване на съдържание като ключови дейности за интернет средата, обясни Василева.

Само половината преподаватели са използвали официалната платформа на МОН за дистанционно обучение, сочи изследването. Това се определя като недостатък, защото не са били в действие инструментите, които Microsoft Teams и Google Classroom предлагат.

„Всеки десети анкетиран е отговорил, че използва единствено Viber или Facebook, за да комуникира с учениците или да им преподава чрез тях. Това наистина е вредно. Ние разбираме, че Viber и Facebook са най-познати на учителите, на всички хора на практика като комуникационен канал. Това създава страхотни рискове за децата и създава предпоставки учителите да стимулират деца под 14 години да използват Facebook. Viber, който е най-незащитеното за деца приложение, то пък е от 18 нагоре“, коментира Антоанета Василева.

Истинското онлайн обучение, което развива умения, е свързано с интеракция, която учителите не са овладели, показва още проучването.

Антоанета Василева уточни, че около половината от учителите са давали задачи за работа в екип, без да обяснят как се случва това в онлайн среда. Учителите имат нужда от продължаващо обучение и квалификация, за да използват всички онлайн инструменти при дистанционно обучение.

Източник: dnes.bg