
Доц. Марчевски припомни критериите за оценка на разработките, които бяха оповестени предварително, и които включват съответствие с целите на състезанието, пълнота и качество на обосновката, иновативност и оригиналност на идеята, реализуемост на идеята, качество на презентация или видеоклип, съпътстващи основния доклад. Участниците в церемонията бяха запознати с процедурата за оценяване на разработките, която включва два етапа. На първия етап комисия, съставена от преподавателите от катедра „Маркетинг”, оценява и номинира 10 от общо 61 екипа, които са допуснати до финалното оценяване. На втория етап към оценяващата комисия се включват и шест експерти от бизнеса и банковия сектор с многогодишен опит в областта на маркетинга. След повторно оценяване на номинираните 10 разработки комисията излъчва петте най-добри. Впечатленията на външните експерти бяха обобщени от Костадин Отонов – бивш възпитаник на катедра „Маркетинг” и експерт с богат маркетингов опит във фирми като „Baristo” – България, „Anheuser-Busch InBev” – България и „Molson Coors”. Той поздрави участниците и сподели, че представителите на практиката са били впечатлени от високото ниво на разработките като цяло, както и от качеството на номинираните пет проекта. Подобно становище изказа и доц. Марчевски. Той постави акцент върху факта, че от всички разработки се излъчва амбиция, младежки дух на новаторство, изключителна съпричастност към проблемите на съвременното общество, стремеж към подобряване на бизнес- и екологичната среда в регионите, сериозна обосновка на идеите с цифри – цел, която бе залегнала в замисъла на маркетинговото състезание.
Кулминация на церемонията бе обявяването на победителите. Доц. Марчевски представи наградените проекти и аргументите на журито за техния избор. В тазгодишното национално ученическо състезание победители са пет екипа, като за първи път призовата тройка се допълва от два проекта със специални награди. Специалната награда „Най-прагматична бизнес идея” получи проектът на Ивайла Линкова от Професионална гимназия по ресторантьорство, търговия и обслужване, гр. Плевен. Специалната награда „Най-добра маркетингова обосновка на проект” се присъди на учениците Йоана Цонева, София Василева и Янис Якимов от Природоматематическа гимназия „Проф. Емануил Иванов”, гр. Кюстендил. На трето място се класира екипът от Национална търговска гимназия, гр. Пловдив – Теодора Атанасова, Натали Хубенова и Петър Гавазов. Втора награда получи проектът на учениците от Национална финансово-стопанска гимназия, гр. София – Магдалена Боева, Франческа Касабова и Александър Лалов.
Победител в Националното ученическо състезание по маркетинг през 2020 г. е екипът от Средно училище „Елин Пелин”, село Руен, област Бургас – Мехмед Ешреф, Гюлсум Мехмед и Йозлем Хасан с бизнес проект „Step to hope – Стъпка към надеждата”. По думите на ръководителя на катедрата, разработката на победителите е впечатлила комисията със завършеност на обосновката си, ясно изразен социален контекст и пълно съответствие с целите на конкурса.